Malo drugačije vodstvo uz izložbu Refleksije Bauhausa
Refleksije Bauhausa:Akademija primijenjenih
umjetnosti u Zagreb1949. – 1955.
MALO DRUGAČIJE VODSTVO UZ IZLOŽBU REFLEKSIJE
BAUHAUSA
KURT WEILL / BERTOLT BRECHT / OSCAR SCHLEMMER
MUZIČKA AKADEMIJA ZAGREB AKADEMIJA DRAMSKIH UMJETNOSTI TEKSTILNO TEHNOLOŠKI FAKULTET, ZAGREB
U petak, 13. prosinca 2019. u 17,00 sati u prostoru izložbe na 2. katu Galerije Klovićevi dvori. Vodstvo besplatno uz predočenje karte za izložbu! Prijave za vodstvo obavezne na mail: prodaja@gkd.hr ili na tel: +38514851926. Broj mjesta je limitiran. Maksimalan broj sudionika je 40 ljudi.
Opis događanja: Kroz izložbu Refleksije Bauhausa provest će Vas mladi šarmantni student Tin Jonak uz plesne korake plesačica Akademije dramskih umjetnosti i muzičke brojeve pjevača Muzičke akademije Zagreb. U prigodi vodstva izvest će se fragmenti Trijadnog baleta Oscara Schlemmera i glazbeni songovi skladatelja Kurta Weilla. Glazbeno – scensku izvedbu posvetili smo jednom od najutjecajnijih skladatelja 20. st. – Kurtu Weillu (1900. – 1950.) glazbeniku njemačko – židovskog podrijetla, kasnije američkom državljaninu koji je kroz plodonosnu suradnju s Bertoltom Brechtom u potpunosti reformirao glazbeno – scensku izvedbenu scenu, shvaćajući da ona opravdava svoje postojanje samo ako obnavlja poeziju, kao iskonska opera ili grčka drama. Pisac i pjesnik postaju jedno stvarajući nove suvremene oblike, nastojeći se osloboditi kazališnih i glazbenih formi prethodnih desetljeća. Weillov je temeljni cilj izraziti emocije putem sjedinjavanja riječi i glazbe, tako da vrijednost riječi pronalazi svoje upotpunjenje u vijednostima glazbe. On sklada glazbu za široke mase – glazbu koju publika može pjevati, koja se bavi svakodnevnim problemima, ne kompromitirajući time svoj glazbeni integritet. Ne priznaje razliku između ozbiljne i lagane glazbe, već samo dobre i loše. Imenovan je ultra-modernistom, koristi neuobičajene instrumente i ostala dostupna sredstva kako bi svoju misao ili emociju bolje izrazio slušatelju. Njegovo je najpoznatije djelo Opera za tri groša. Ostat će zapamćen kao kompozitor koji je pomaknuo granice te pod idejom skladanja društveno korisne glazbe stvorio i danas iznimno aktualna djela. Očuvanjem njegovih životnih postignuća i nasljedstva te o njegovom utjecaju na kulturnu povijest 20. st. brine se Kurt Weill fondacija za glazbu u New Yorku.
Trijadni balet ostvaren je suradnjom studenata
kostimografije Tekstilno tehnološkog fakulteta u Zagrebu koji su rekonsturirali
pet kostima Oscara Schlemmera (1888. – 1943.) voditelja Scenske radionice
Bauhausa. Ovaj je svestrani Bauhausov umjetnik (slikar, kipar, dizajner,
koreograf) rođen u Stuttgartu. Predavao
je na Bauhausu u Weimaru, a glavni su mu fokus bila istraživanja vezana uz
koreografiju i scensku radionicu. Niz plesova u Trijadnom baletu plešu plesači
odjeveni u kostime koje je Schlemmer dizajnirao na temelju geometrijskih oblika
valjka, kugle, stožca i spirale i to u tri boje, što je u ono vrijeme bilo revolucionarno.
Schlemmer i njegovi kolege osmislili su složene kostime koji su glumce-plesače
pretvorili u „pokretnu arhitekturu.“ Tretirajući pozornicu kao crnu kutiju,
istraživači su stvorili laboratorij u kojem će ispitati percepciju širokog
raspona pokreta. Koncept Übermarionette postao je predmet niza eksperimenata u
vezi s geometrijom ljudske figure, mogućim granicama artikulacije udova,
ekstenzijama pokreta u trodimenzionalnom prostoru, ograničenjima ljudskog
kretanja silom gravitacije i načinima na koje pokreti plesača djeluju protiv
gravitacije i surađuju s njom.
Program i sudionici:
Berlin im Licht (tekst Kurt Weill), 1928.
Marija Salečić, mezzosopran
Nanna’s Lied (tekst Bertolt Brecht), 1939.
Nela Katalenić, sopran
Der Abschiedsbrief (tekst Erich Kästner), 1933.
Nikolina Hrkać, sopran
Youkhali (tekst Roger Fernay), 1935.
Josipa Gvozdanić, sopran
Iz mjuzikla Marie Galante (tekst Jacques Deval), 1934. J’attends un Navire Emilia Rukavina, mezzosopran
Iz mjuzikla Happy End (tekst Bertolt Brecht),
1929.
Surabaya Johnny
Emilia Rukavina, mezzosopran
Mentorice pjevača:
izv. prof. art. Martina Gojčeta-Silić
izv. prof. art. Martina Zadro
Klavirska pratnja:
Darko Domitrović, umj. savj.
Harmonika:
Mladen Kosovec
Trijadni balet izvode plesačice Akademije
dramskih umjetnosti, Zagreb:
Sunčica Bandić, 2.god. nastavnički smjer
Mia Radošević, 1.god. izvedbeni smjer
Dora Sarikaya, 1.god. izvedbeni smjer
Dora Šesto, 1.god. izvedbeni smjer
Iva Katarničić, 1.god. izvedbeni smjer
Mentorica plesačica: Nikolina Pristaš, koreografkinja i plesačica članica izvedbene skupine BADco
Kostimografija: Studentice diplomskog studija Tekstilnog i modnog dizajna, smjer Kostimografija (Tekstilno – tehnološki fakultet): Nora Brbić, Tea Dragić, Doriana Duić, Emma Stephanie Gaunt, Judita Jerković, Eglontina Kabashaj, Iva Kavelj, Karla Kos, Dora Mašanović, Melani Međeši, Giorgia Pezzolato, Karmen Polović, Nives Skelin, Magdalena Stojanov, Sara Šumanović, Marija Zrilić
Mentorice: doc. art. Barbara Bourek (TTF) doc. dr.sc. Irena Šabarić, (predstojnica Zavoda za dizajn tekstila i odjeće) Franka Karin, assis.TTF dr.sc. Beti Rogina Car, strucni suradnica
Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.
Neophodni kolačići
Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića. Ovi kolačići potrebni su za normalno funkcioniranje stranice. Uključuju identifikator sesije korisnika, postavke kolačića i kolačić za pamćenje Vaše prijave. Možete ih isključiti u postavkama preglednika.
Ukoliko onemogućite ovaj kolačić, mi nećemo moći spremiti vaše postavke. To znači da ćete prilikom svake posjete morati odobriti ili blokirati kolačiće.
Kolačići trećih strana
Postoji nekoliko vanjskih servisa koji korisniku spremaju kolačiće, a koji nam služe za analitičke, marketinške i u svrhu poboljšanja doživljaja korisnika kao i poboljšanja web stranice.
Najprije omogućite Neophodne kolačiće kako bismo mogli spremiti vaše postavke!
Pravila o kolačićima
Više informacija o kolačićima koje koristimo pročitajte na sljedećoj poveznici: Izjava o privatnosti