logo Galerija Klovićevi dvori, Jezuitski trg 4
facebook youtube instagram
calendar Utorak - Nedjelja 11:00 - 19:00
calendar 11. studenoga 2024.
Obavijesti

PROMOCIJA ČASOPISA ZA PLESNU UMJETNOST KRETANJA / MOVEMENTS 41

HRVATSKI CENTAR ITI i uredništvo časopisa za plesnu umjetnost Kretanja / Movements pozivaju Vas na predstavljanje novog broja

Kretanja / Movements 41. – PLES U MUZEJU

Promocija će se održati u Galeriji Klovićevi dvori u Zagrebu u srijedu, 13. studenoga 2024. u 18 sati.

Časopis će predstaviti:
Željka Turčinović, predsjednica Hrvatskog centra ITI

Iva Sudec Andreis, viša kustosica Galerije Klovićevi dvori

dr.sc. Martina Petranović, teatrologinja

Jasmina Fučkan, urednica broja

Maja Đurinović, glavna urednica

KRETANJA / Movements je informativni i stručni, dvojezični časopis za plesnu umjetnost posvećen raznim temama iz područja plesne umjetnosti i tjelesnog kazališta.
Izdavač je Hrvatski centar ITI, a časopis izlazi u kontinuitetu od 2002. godine, dva puta godišnje kao samostalan broj ili dvobroj.

Novi broj Kretanja koji je pod naslovnom temom Ples u muzeju uredila Jasmina Fučkan, muzejska savjetnica i voditeljica zbirki kiparstva i bjelokosti u Muzeju za umjetnost i obrt, raspliće odnose između materijalne informacije i nematerijalnoga značenjskog sklopa, između tvarne memorije i fluidnosti doživljaja, očuvanog traga i minulog događaja. Pri tome se aktivira cijeli spektar interdisciplinarnog pristupa plesa koji podjednako uključuje perspektive plesnih umjetnika, muzejskih kustosa i pedagoga, kao i hibridne uloge plesača – kustosa te plesača – medijatora sadržaja u muzejskom kontekstu.

Autorice tekstova su Jasmina Fučkan, Gabriele Brandstetter, Maja Đurinović, Lovorka Magaš

Bilandžić, Kristina Lovrić i Ksenija Orelj.

Interdisciplinarni pristup plesu u 41. broju časopisa Kretanja otvara se prijevodom odabranih poglavlja iz knjige Poetics of Dance / Body, Image and Space in The Historical Avant-Gardes Gabriele Brandstetter, profesorice s berlinskog Freie Univesität, koja je na području istraživanja plesa primijenila koncept formula patosa povjesničara umjetnosti Abyja Warburga.
Urednica broja, Jasmina Fučkan sumarnim pregledom zastupljenosti teme plesa u izložbenim narativima, s naglaskom na modalitetima suradnji aktera plesne i muzejske zajednice, kao i na mogućnostima interpretacije „plesne“ građe u fundusima muzeja različitih profila, naznačuje iskustvene i istraživačke uvide drugih autorica.
Tekstovi istraživačice plesa i profesorice na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku, Maje Đurinović i muzejske savjetnice izMuzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, dr.sc. Ksenije Orelj prenose osobne perspektive. Maja Đurinović iznijela je vlastita iskustva suradnji s Galerijom Klovićevi dvori i Muzejom vučedolske kulture u kontekstu akademskog obrazovanja izvedbenih umjetnika, dok je dr.sc. Ksenija Orelj, vodeći se primjerima iz svoje kustoske prakse, ponudila odgovore na pitanje kako se muzejske izložbe mijenjaju s plesnim pokretima i koreografskim situacijama odnosno kako plesni pokret funkcionira kao interpretacijski medij u muzeju.
Sa stajališta pristupa potencijanoj plesnoj građi u hrvatskim zbirkama i muzejima, dr.sc. Lovorka Magaš Bilandžić, profesorica na Odsjeku za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, istražila je zastupljenost međuratne plesne fotografije u zagrebačkim muzejskim institucijama podastirući povijesni prikaz međuratne plesne fotografije 20. stoljeća, a profesorica povijesti umjetnosti i plesna umjetnica Kristina Lovrić posvetila se potrazi za materijalnim i nematerijalnim oblicima plesnih tema u splitskim muzejima različitih profila – u arheološkom, etnografskom, kulturno-povijesnom i umjetničkom kontekstu.

Prijevod na engleski: Ivana Ostojčić ; Prijevod s njemačkog: Katarina Žeravica

Lektura: Ivana Đerke